Sales Growth dan Leverage dalam Firm Value Subsektor Food and Beverage

Authors

  • Delima Ami Adyaksyah Universitas Hasyim Asy'ari Tebuireng
  • Deasy Ervina Universitas Hasyim Asy'ari Tebuireng

DOI:

https://doi.org/10.33752/jfas.v6i1.5955

Keywords:

Sales Growth, Leverage, Firm Value, Tax Avoidance

Abstract

This study aims to present empirical evidence regarding sales growth and leverage which have an effect on firm value with tax avoidance as a moderating variable. This type of research is quantitative with a purposive sampling method and the object of research is companies listed on the Indonesia Stock Exchange during the 2019-2021 period, namely the food and beverage subsector. Descriptive statistical analysis and data testing using SmartPLS 4.0.9.2 software became a research analysis technique. Hypothesis testing in this study resulted in sales growth variables influencing firm value, leverage having no effect on firm value, and tax avoidance being unable to moderate sales growth and leverage on firm value.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abdillah, W., & Jogiyanto. (2015). Partial Least Square (PLS) - Alternatif Structural Equation Modeling (SEM) dalam Penelitian Bisnis (D. Prabantini (ed.)). Penerbit Andi.

Adityamurti, E., & Ghozali, I. (2017). Pengaruh Penghindaran Pajak Dan Biaya Agensi Terhadap Nilai Perusahaan. 6(2010), 1–12.

Fista, B. F. &, & Widyawati, D. (2017). Pengaruh Kebijakan Dividen, Pertumbuhan Penjualan, Profitabilitas dan Ukuran Perusahaan terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal Ilmu Dan Riset Akuntansi, 6(5), 2051–2070.

Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Sarstedt, M., Ringle, C. M., Danks, N. P., & Ray, S. (2021). Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) Using R. Springer.

Hidayat, W. W. (2019). Pengaruh Ukuran Perusahaan, Return on Equity dan Leverage terhadap Nilai Perusahaan pada Perusahaan Manufaktur di Indonesia. Fakultas Ekonomi, 21(1), 67–75.

Kasmir. (2013). Analisis Laporan Keuangan. PT Raja Grafindo Persada.

Kurnia, Pratomo, D., & Fachrizal, A. (2018). Analisis Pengaruh Tax Avoidance, Leverage (DER) Dan Firm Size Terhadap Firm Value (Studi Pada Perusahaan Real Estate dan Properti yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia Tahun 2013-2015). Accounthink : Journal of Accounting and Finance, 03(01), 483–492.

Manoppo, H., & Arie, F. V. (2016). Pengaruh Struktur Modal, Ukuran Perusahaan Dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan Otomotif Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Periode 2011-2014. Jurnal Manajerial Dan Kewirausahaan, 4(2), 485–497. https://doi.org/10.24912/jmk.v4i3.19764

Novari, P. M., & Lestari, P. V. (2016). Pengaruh Ukuran Perusahaan, Leverage, Dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan Pada Sektor Properti Dan Real Estate. E-Jurnal Manajemen Unud, 5(9), 5671–5694.

Nurhanimah, N., Anugerah, R., & Ratnawati, V. (2019). Pengaruh Earnings Management Dan Tax Avoidance Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Struktur Kepemilikan Sebagai Moderating Variable Pada Perusahaan Kelompok Lq 45 Di Bei Tahun 2013-2016. Journal of Applied Business Administration, 3(1), 1–13. https://doi.org/10.30871/jaba.v3i1.1281

Sinaga, L. V., Nababan, A. M., Sinaga, A. N., Hutahean, T. F., & Guci, S. T. (2019). Pengaruh Sales Growth, Firm Size, Debt Policy, Return On Asset terhadap Nilai Perusahaan pada Perusahaan Property dan Real Estate yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia. Journal of Economic, Bussines and Accounting (COSTING), 2(2), 345–355. https://doi.org/10.31539/costing.v2i2.664

Sulistiyowati, R. (2021). Pengaruh Profitabilitas dan Leverage terhadap Nilai Perusahaan dengan Tax Avoidance sebagai Variabel Intervening (Studi Empiris pada Perusahaan Manufaktur Subsektor Industri Sub Sektor Garment dan Tekstil Periode 2016 – 2019). 4, 1–9.

Sutama, D. R., & Lisa, E. (2018). Pengaruh Leverage Dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan (Studi pada Perusahaan Sektor Manufaktur Food and Beverage yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia). Jurnal Sains Manajemen & Akuntansi, X(1), 21–39.

Wardhany, D. D. A., Hermuningsih, S., & Wiyono, G. (2019). Pengaruh Profitabilitas, Leverage Dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan(Studi Empiris Pada Perusahaan Yang Tergabung Dalam Lq45 Pada Periode 2015-2018). Ensiklopedia of Journa, 2(1), 1–9.

Wulandari, M. (2021). Pengaruh Kebijakan Hutang, Profitabilitas, Pertumbuhan Penjulana, dan Ukuran Perusahaan terhadap Nilai Perusahaan pada Perusahaan Sub Sektor Makanan dan Minuman di Bursa Efek Indonesia. FinAcc, 5(12), 1852–1862.

Yulimtinan, Z., & Atiningsih, S. (2021). Leverage Ukuran Perusahaan Pertumbuhan Penjualan Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Mediasi. Balance : Jurnal Akuntansi Dan Bisnis, 6(1), 69. https://doi.org/10.32502/jab.v6i1.3422

Downloads

Published

2024-02-15

How to Cite

Adyaksyah, D. A., & Ervina, D. (2024). Sales Growth dan Leverage dalam Firm Value Subsektor Food and Beverage. JFAS : Journal of Finance and Accounting Studies, 6(1), 36–44. https://doi.org/10.33752/jfas.v6i1.5955

Issue

Section

Articles